Informasjon om COVID-19 Click here to visit our dedicated page for further information on the COVID-19 situation, including vouchers, cancellations, refunds and sailing changes.
Vår database med ofte stilte spørsmål inneholde spørsmål og svar om fergebestillinger og reiser! Klikk på de ulike kategoriene under for å se de mest relaterte spørsmålene. Om du ikke skulle finne svaret du ønsker, kan du klikke på Kontakt oss.
Prisene vil vanligvis være høyere på mer populære avganger og datoer. Du kan spare penger på å velge seilinger på dagtid på lengre overfarter, bestille turer på ukedager og ved å unngå reiser rundt skoleferier og helligdager. Ofte er det mulig å oppnå rabatter, selv i ferieperioder. Så det kan lønne seg å abonnere på nyhetsbrevet vårt slik at du er den første til å høre om tilbudene.
Ja, sjåføren må telle med i antall fergepassasjerer?
Det kan være mange grunner til dette, og det kan variere fra et fergeselskap til et annet. Noen ganger er det fordi fergene ikke kan støtte din type kjøretøy, eller at det ikke er mulig å booke dette alternativet online. Hvis du ikke kan se din type kjøretøy som et alternativ, kan du kontakte oss og vi vil undersøke hvorfor det ikke er tilgjengelig.
Noen fergeselskaper vil la deg bestille to ulike kjøretøy i hver retning, du kan angi informasjon om hver bil ved utsjekk. Hvis det ikke er mulig vil det være enklest å bestille to enkeltreiser i stedet.
Det er det noe noen fergeselskaper gjør, men ikke alle. Du vil kunne angi de ulike passesjereropplysningene ved utsjekk, hvis dette ikke er mulig vil den beste løsningen være å kjøpe en enkeltreise i hver retning.
Rabatter er noen ganger tilgjengelig når dere reiser med 5 eller flere biler eller 9 fotgjengere sammen. Hvis du er interessert i å bestille for en stor gruppe og ønsker å vite mer kan du sende oss en e-post med alle relevante bestillingsopplysninger, f.eks. antall voksne og barn, type bil og destinasjon. Vi sender deg deretter et tilbud om gruppepris.
De fleste fergeselskaper tillater at du reiser med leiebil. Du trenger ikke å bekymre deg over at du ikke vet eksakt hva slags bil du skal leie, du kan angi en omtrentlig størrelse når du søker etter fergebilletter. Under kjøretøyopplysninger i søkemotoren kan du velge kjøretøytype som du kommer til å leie, f.eks. bil eller varebil og deretter velge merke og modell som samsvarer best med den bilen du kommer til å leie. Du kan også velge "annet" under bilmerke i rullemenyen og velge en omtrentlig lengde og høyde på kjøretøyet. Ved utsjekk kan du angi registreringsnummeret som "ukjent". Noen fergeselskaper kan ta betalt ved ankomst i havnen for å oppdatere kjøretøyopplysningene for bestillingen, men vi gir beskjed om dette før du fullfører bestillingen. Du kan også oppdatere kjøretøyopplysningene før overfarten selv, i Min konto.
Dette varierer fra det ene fergeselskapet til det andre. Imidlertid er det en generell regel at et kjøretøy som transporterer kommersielle varer og kjøretøy som er beregnet på transport av kommersielle varer, skal gå som frakt. Hvis du er i tvil, vennligst kontakt vårt frakt-team som med glede vil hjelpe deg.
Dette varierer fra fergeselskap til fergeselskap, men vanligvis kan du reise inntil 28. uke i svangerskapet (på reisetidspunktet). Kvinner som har passert 28. uke i svangerskapet på reisetidspunktet kan bli bedt om å forevise en legeattest som bekrefter at hun kan reise. Derfor anbefaler vi at du kontakter oss før du bestiller hvis du er gravid etter 28. uke på reisetidspunktet.
Rabatter for innbyggere kan fås på enkelte ruter, imidlertid har hvert selskap og hver rute ulike regler for hvem som kan få rabatter. Mer informasjon om rabatter for innbyggere er tilgjengelig når du starter søket etter fergebilletter.
Vi tilbyr OAP-rabatter på krysninger der de er tilgjengelige, disse trekkes fra automatisk basert på alderen til passasjerene. I øyeblikket er vi dessverre ikke i stand til å tilby studentrabatter.
Du kan bestille åpen retur for noen fergeavganger. Når du bestiller returreisen vil du se et alternativ for å bestille en åpen retur der du kan se returdatoene. Hvis du imidlertid ikke kan se dette alternativet betyr det at åpen retur ikke er tilgjengelig for den overfarten du har valgt.
Det er flere grunner til at det ikke er ferger tilgjengelig på overfarten du ønsker. Det kan hende at det ikke er flere fergebilletter igjen, at fergetabellene ikke ennå er publiserte eller at fergen ikke går den dagen. Det er sannsynligvis andre ferger tilgjengelig, sørg derfor å sjekke andre overfartsdatoer og alternative overfarter!
Vi aksepterer betaling fra alle store kreditt- og debetkort, i tillegg til PayPal, Applepay og Googlepay. Du vil bli bedt om å oppgi betalingsinformasjon når du bestiller, men vi belaster deg ikke før bestillingen har blitt bekreftet.
Vi prøver å vise prisen i lokal valuta, men vi er nødt til å ta betalt i valutaen fergeselskapet ønsker å bli betalt i.Under bestillingsprosessen oppgir vi valutaomregning og hvor mye du vil bli belastet for bestillingen.
Nei, vi sender ikke fergebillettene fysisk til deg. Når bestillingen er bekreftet sender vi deg en bekreftelse via e-post, i de fleste tilfeller kan du bruke denne bekreftelsen som ombordsstigningskort. For noen ferger må du bytte inn denne bekreftelsen for å få billettene eller et ombordsstigningskort i havnen. Hvis dette er tilfellet gir vi deg beskjed i bekreftelsen du mottar via e-post. For alle bestillinger bør du ta med deg bestillingsbekreftelsen til havnen.
Hvis den ikke har havnet i spam-mappen din kan du logge deg inn på Min konto og se om e-postadressen din er korrekt og deretter be om å få tilsendt bekreftelsen på nytt. Hvis e-postadressen ikke er korrekt kan du oppdatere den i Min konto slik at vi kan sende deg bekreftelsen på nytt. Hvis du ikke finner frem i kontoen din eller av en annen grunn ikke kan logge deg på kontoen din kan du kontakte oss slik at vi kan sende en ny bekreftelse via e-post.
FAQ - Information about ticket availability - Answer
FAQ - Do you work with all ferry operators? - Answer
Det er mulig at bekreftelsen du har mottatt via e-post har havnet i søppelposten din, det er derfor best at du sjekker der først. Hvis du ikke kan finne den kan du logge deg inn på Min konto og be om å få tilsendt en ny bekreftelse. Av og til er det problemer med kommunikasjonen som kan hindre oss i å få endelig bekreftelse fra fergeselskapet, i de tilfellene det skjer må vi kontakte fergeselskapet for å dobbeltsjekke om de har registrert bestillingen eller ikke. Hvis de har tatt i mot bestillingen sender vi en bekreftelse via e-post til deg, hvis de ikke har mottatt bestillingen og ikke kan ta den i mot, gir vi deg beskjed og vi refunderer deg umiddelbart. Det kan ta oss opptil 48 timer å bekrefte en bestilling. Hvis du imidlertid reiser før 48 timer er gått, sender vi en e-post som gir deg beskjed om situasjonen og annulerer bestillingen og refunderer beløpet med en gang slik at du kan bestille en annen overfart.
Hvis du har problemer med å betale mens du bestiller kan det hende at det er et kommunikasjonsproblem eller et problem med kortet ditt. Du kan prøve igjen med det samme kortet senere eller bruke en annen betalingsmetode. Hvis kortet ditt fremdeles ikke blir akseptert bør du kontakte banken din for å finne grunnen. Hvis du har fullført bestillingen og vi ikke ennå har belastet deg vil grunnen være at fergeselskapet ikke har bekreftet bestillingen ennå. Noen ganger når vi bestiller for operatører er vi nødt til å vente til vi får bekreftelse for bestillingen fra dem før vi tar betalt fra deg. Når alt er gått gjennom vil betalingen bli belastet og du vil deretter motta en bekreftelse på via e-post.
I de fleste tilfeller kan vi bekrefte bestillingen med en gang. For noen fergeselskaper kan det imidlertid ta opptil 48 timer før vi kan bekrefte bestillingen. Vi gjør vårt beste for å holde deg oppdatert under denne prosessen, og vi sender deg en bekreftelse via e-post så snart vi kan bekrefte bestillingen gjennom fergeselskapet.