Informasjon om COVID-19 Click here to visit our dedicated page for further information on the COVID-19 situation, including vouchers, cancellations, refunds and sailing changes.
Vår database med ofte stilte spørsmål inneholde spørsmål og svar om fergebestillinger og reiser! Klikk på de ulike kategoriene under for å se de mest relaterte spørsmålene. Om du ikke skulle finne svaret du ønsker, kan du klikke på Kontakt oss.
Du finner adressen til fergehavnen i bekreftelsen som ble sendt deg via e-post, der finner du også lenken til Google Maps som hjelper deg på vei. Du kan også ta en titt på nettstedet til fergehavnen der du finner mer informasjon om havnen og adressen. Noen havner er svært store med ulike adresser for ulike fergeselskaper, sørg derfor å sjekke at du har den korrekte adressen for din ferge.
Innsjekkingstiden vil variere fra fergerute til fergerute eller fergeselskap til fergeselskap - men all informasjon om din spesifikke reiserute finner du når du bestiller, og den vil dessuten vises i e-posten med bestillingsbekreftelsen som du mottar. Hvis du reiser med kjæledyr, eller trenger hjelp i havnen, anbefaler vi alltid at du beregner ekstra med tid.
Vanligvis er billetten du kjøpte kun gyldig for den overfarten du bestilte. Hos noen fergeselskaper er det mulig å endre overfartstiden i havnen, men dette gjelder vanligvis bare hvis det er flere overfarter per dag. Hvis den opprinnelige avgangstiden er mer enn 24 timer frem i tid, og billetten din kan endres, kan du oppdatere bookingen din i Min konto og velge en tidligere eller senere overfart.
Det beste du kan gjøre er å ringe til vår kundestøtte slik at vi kan hjelpe deg med å se om det er mulig å endre billetten til en annen overfart. Hvis du er på reisefot og vår kundestøtte er stengt anbefaler vi deg å dra til havnen for å se om fergeselskapet kan endre billetten.
Vi har en inngående veiledning om våre ferger og hvordan de er om bord - se våre nettsider som omhandler fergeselskapene for å finne din ferge og les alt du trenger å vite om overfarten!
Hvor du sjekker inn til fergen vil variere fra havn til havn og fra fergeselskap til fergeselskap. Du finner informasjon om hvor du skal sjekke inn i sidene med havneopplysninger i e-posten med bestillingsbekreftelsen. Vi gjør alt vi kan for at denne informasjonen skal være oppdatert, men det kan oppstå endringer på kort varsel, og derfor er det viktig at du alltid beregner god tid til innsjekking. Siste innsjekkingstid er oppgitt i e-posten med bestillingsbekreftelsen.
For de fleste overfarter kommer du til å skulle vise din bekreftelses-epost for å hente billetten din på fergekontoret. For andre overfarter kommer vi enten til å sende billetten din som et vedlegg eller sende en e-post som inviterer deg til å online sjekke deg inn for å hente billetten din. Din bekreftelses-e-post har informasjon om hva du trenger for å hente fergebilletten din.
Noen havner har parkering, men ikke alle. Når det er mulig vil vi forsøke å gi deg nyttig informasjon vedrørende havnene på nettstedet vårt under havner og i bekreftelsen du mottar via e-post. Vær oppmerksom på at denne informasjonen endres regelmessig, vi anbefaler derfor at du foretar søk på nettet for å finne fasiliteter i og rundt havneområdet før ankomst.
Det kommer an på hvilken ferge du reiser med. Du kan finne informasjon om hver ferge på våre sider som omhandler fergeselskapene. Fergeselskapene kan endre ferge i siste øyeblikk, vi kan derfor ikke alltid garantere for hvilken ferge du vil reise med, men vi gjør vårt beste for at du skal få så nøyaktig og nyttig informasjon som mulig.
De fleste fergeselskapene nøyer seg med en elektronisk versjon av bekreftelsen din, men for å være på den sikre siden, hvis du ikke har e-posten med bekreftelsen tilgjengelig, anbefaler vi at du tar med et utskrift av denne.