Direct Ferries personvernerklæring

 

Direct Ferries Limited er forpliktet til å respektere og beskytte personvernet ditt og overholde databeskyttelses- og personvernlover. Denne personvernerklæringen gjelder for alle individer som samhandler med oss ​​med det formål å bruke eller komme med forespørsel om tjenestene våre ("du" eller "din").  Denne personvernerklæringen beskriver hvordan vi samler inn, bruker, lagrer, deler og beskytter data om deg ("personlig informasjon").  

Den forklarer også rettighetene dine i forhold til din personlige informasjon og hvordan du kontakter oss eller det relevante organet i tilfelle du har en klage. Vi vil sørge for at du kan ta informerte beslutninger, så ta deg tid til å lese avsnittene nedenfor, slik at du er innforstått med hvordan vi kan bruke din personlige informasjon. 

Direct Ferries Limited ("Direct Ferries", "vi", "vår" eller "oss") er et privat aksjeselskap stiftet i England og Wales med selskapsregistreringsnummer 03865405, med registrert adresse i Units 2 & 3, Three Rivers Business Centre, Felixstowe Road, Foxhall, Ipswich, England, IP10 0BF. Vi er en nettbasert aggregator som tilbyr fergesammenligning og bestillingstjenester. For databeskyttelsesformål er vi behandlingsansvarlig, det betyr at vi er selskapet som er ansvarlig for personvernet ditt. Vårt ICO-registreringsnummer er ZA173923. 

Du bør lese denne personvernerklæringen i forbindelse med våre retningslinjer for informasjonskapsler, vilkårene og betingelsene for bruk av Direct Ferries sine nettsteder og/eller apper og eventuelle separate vilkår og betingelser utstedt med din bestilling av fergebilletter eller andre produkter og tjenester. 

 

Hvilke typer personopplysninger samler vi inn fra deg? 

Vi samler inn informasjon når:  

 

Mer spesifikt, vi: 

 

Vi samler inn følgende kategorier av personlig informasjon (den nøyaktige informasjonen som kreves vil variere avhengig av kravene til fergeoperatøren): 

 

Personlig informasjon om individer 

Hvis du oppgir personopplysninger til oss om en annen person (som et familiemedlem, reisefølge og/eller barn), er du ansvarlig for å sikre at du har deres samtykke (eller samtykke fra den relevante personen med foreldreansvar) for bruk av deres informasjon, for bruken som er angitt i denne personvernerklæringen og for å gjøre dem oppmerksom på denne erklæringen. 

Spesialkategorier av personlig data 

Noen av personopplysningene du gir oss, inkludert medisinsk informasjon (som mobilitetsspørsmål) ("Medisinsk informasjon") kan behandles som personopplysninger av spesiell kategori. I disse tilfeller gjelder tilleggsbeskyttelse under databeskyttelsesloven. Generelt tar vi sikte på å begrense omstendighetene der slike data samles inn. 

Vi behandler personopplysninger av spesiell kategori for formålene som er angitt i tabellen i vedlegg 1 nedenfor, som også beskriver det tilsvarende juridiske grunnlaget som vi er avhengig av for å behandle personopplysningene for hvert formål.  

 

Barn 

Vår nettside, app og tjenester er ikke beregnet for barn, og vi samler ikke bevisst inn data relatert til barn, bortsett fra der du sender inn informasjon om et barn (eller flere barn) som en del av bestillingen din. 

 

Hva bruker vi personopplysningene dine til? 

Tabellen i vedlegg 1 – som finnes på slutten av denne personvernerklæringen, angir kategoriene for personopplysninger vi samler inn om deg (som definert ovenfor) og hvordan vi bruker denne informasjonen. Tabellen viser også de rettslige grunnlagene vi er avhengige av for å behandle personopplysningene.  

Når sender vi deg markedsføring? 

Vi kan sende deg markedsføringsmeldinger via e-post, tekstmelding eller via push-varsler i appen vår for å holde deg oppdatert med de siste og beste tilbudene, det nyeste av det vi kan tilby, utgivelser av fergetider og for å hjelpe deg med å finne fergebillettpriser. 

Du vil motta disse markedsføringsmeldingene fra oss hvis du har bedt om å motta slike meldinger eller hvis du er en eksisterende kunde og ikke har valgt bort å motta markedsføringsmeldinger.  

 

Du kan når som helst slutte å motta markedsføringsmeldinger fra oss ved å: 

 

Når du gjør noe av det ovenfor, oppdaterer vi kontoinformasjonen din slik at du ikke mottar flere markedsføringsmeldinger. 

Selv om vi oppdaterer opplysningene dine så raskt som mulig, kan det ta opptil 2 virkedager før dette trer i kraft. 

Avmelding fra markedsføringsmeldinger vil ikke stoppe tjenestekommunikasjon, for eksempel bestillingsbekreftelser og oppdateringer. 

 

Interessebasert annonsering 

Vi deltar også i interessebasert annonsering, og bruker tredjeparts reklameselskaper for å vise deg målrettede annonser basert på nettleserhistorikken din og dine interesser. For å gjøre dette kan vi eller våre annonsepartnere samle inn kontaktinformasjonen din, informasjon om hvordan du bruker eller kobler til nettstedet eller appen, eller andre typer nettsteder, sosiale medietjenester, innhold og annonser som du (eller andre bruker enheten din) ) besøker eller ser på, eller kobler til nettstedet vårt slik at vi eller våre annonsepartnere kan spille av eller vise annonser på nettstedet vårt, på andre nettsteder, apper eller tjenester som du bruker, og på andre enheter som kan brukes av deg. 

For å lære om interessebasert annonsering og hvordan du kan velge bort noen av disse annonseringene og begrense noen tredjeparts informasjonskapsler for annonsering, gå til: 

 

Når deler vi informasjonen din med andre? 

Vi må kanskje dele din personlige informasjon med følgende kategorier av mottakere: 

 

Reisetjenesteleverandører: disse inkluderer fergeoperatører, operatører for levering av billetter, forsikringsleverandører og distributører av andre tjenester og produkter du kjøper via Direct Ferries.  

Våre tjenesteleverandører: vi kan dele din personlige informasjon med tredjepartsleverandører og andre tjenesteleverandører som utfører tjenester for oss eller på våre vegne, som kan inkludere markedsføring, budtjeneste, webhosting, svindelovervåking og/eller forebygging, nettbasert annonsering og analysetjenester. 

Profesjonelle rådgivere: Vi kan dele din personlige informasjon med våre advokater, regnskapsførere, forsikringsselskaper og andre profesjonelle rådgivere i den grad vi trenger det (for eksempel for å forsvare oss mot rettskrav). 

Kjøpere og tredjeparter i forbindelse med en forretningstransaksjon: Dine personopplysninger kan bli utlevert til tredjeparter (inkludert en ny eier) i forbindelse med en forretnings- eller bedriftstransaksjon, for eksempel en fusjon, salg av eiendeler eller aksjer, omorganisering, finansiering, endring av kontroll eller overtakelse av hele eller deler av virksomheten vår. 

Rettshåndhevelse, regulatorer, statlige og andre relevante myndigheter: Vi må ved visse omstendigheter dele din personlige informasjon med tredjeparter viss dette kreves av loven, eller for å oppfylle bestillingen din (inkludert havnemyndigheter, toll- og passkontorer) eller hvis vi med rimelighet tror at en slik handling er nødvendig for å (i) overholde loven og rimelige forespørsler fra rettshåndhevelse; (ii) oppdage og undersøke ulovlig aktiviteter og brudd på avtaler; og/eller (iii) utøve eller beskytte rettighetene, eiendommen eller den personlige sikkerheten til Direct Ferries, dets brukere eller andre slik loven krever. 

Andre Direct Ferries-konsernselskaper: vi kan oppgi personopplysningene dine til selskaper innenfor Direct Ferries-gruppen når de leverer tjenester på våre vegne, eller der en slik deling av informasjon på annen måte er nødvendig i samsvar med bruken angitt i vedlegg 1.  

Betalingsbehandlere: Vi kan dele betalingsopplysningene dine med kredittkortselskaper for å validere kredittkortopplysningene dine og motta betaling når du kjøper et produkt eller en tjeneste.  

Slik bruker vi informasjonskapsler 

Vi kan bruke informasjonskapsler og lignende teknologier for å skille deg fra andre brukere av nettstedet og appen vår. For mer informasjon om informasjonskapsler og hvorfor vi bruker disse, se våre retningslinjer for informasjonskapsler her. 

 

Dine rettigheter vedrørende dine personlige opplysninger 

Rett til tilgang og overføring av data 

Du har rett til å be om en kopi av all personlig informasjon vi har om deg. Under visse omstendigheter har du rett til å motta en kopi av personopplysningene du har gitt oss i et strukturert, vanlig brukt, maskinlesbart format som støtter gjenbruk, eller å be om overføring av dine personopplysninger til et annet selskap. Vi kan be deg om å levere passende bevis for å bekrefte identiteten din før vi svarer på forespørselen din. Når identiteten din er bekreftet, vil vi svare så raskt som mulig, og i alle tilfeller innenfor tidsskalaene i samsvar med gjeldende databeskyttelseslover. 

Hvis du har en konto på nett, kan du når som helst logge på kontoen din for å se all personlig informasjon som er lagret der. 

Rett til å oppdatere og endre 

Hvis noen av personopplysningene vi har om deg er unøyaktige, har du rett til å få denne informasjonen rettet eller fullført der den er ufullstendig. 

Rett til restriksjon 

Du har rett til, under noen omstendigheter å kreve at vi begrenser formålene vi behandler personopplysningene dine for dersom fortsatt behandling av personopplysningene på denne måten ikke er berettiget, for eksempel når nøyaktigheten av personopplysningene bestrides av deg. 

 

Rett til å klage 

Hvis du på noe tidspunkt føler at vi har misbrukt dataene dine eller krenket rettighetene dine i henhold til databeskyttelseslover, kan du gi oss beskjed ved å ta kontakt med kundeserviceteamet vårt eller sende inn en klage til tilsynsmyndigheten som er ansvarlig for databeskyttelse i landet du bor i eller stedet for den påståtte krenkelsen. Du finner en liste over tilsynsmyndighetene i EU her: https://edpb.europa.eu/about-edpb/about-edpb/members_en. I Storbritannia er den relevante tilsynsmyndigheten Information Commissioner's Office, og deres informasjon er tilgjengelig på www.ico.org.uk. 

 

Rett til sletting 

I noen tilfeller kan du be om å få slettet personopplysningene dine når de ikke lenger er nødvendig for å behandle en transaksjon, eller vi ikke er juridisk pålagt å beholde informasjonen. Der dine personopplysninger ikke lenger kreves, vil enhver forespørsel om å få informasjonen slettet bli utført uten unødig forsinkelse og under alle omstendigheter innenfor tidsrammene i samsvar med gjeldende databeskyttelseslover. 

Rett til å protestere og trekke tilbake samtykke 

Du har rett til å protestere mot behandlingen vi utfører på grunnlag av legitime interesser under visse omstendigheter. Hvis du har gitt samtykke til behandling av personopplysningene dine, har du rett til å trekke tilbake samtykket når som helst (uten at det påvirker lovligheten av vår behandling utført før dette punktet). 

Hvordan utøve dine rettigheter 

Du kan når som helst skrive til oss for å utøve noen av de ovennevnte rettighetene med hensyn til all personlig informasjon vi har om deg. Våre kontaktopplysninger er gitt på slutten av denne personvernerklæringen. 

Vennligst oppgi navn og adresse sammen med bestillingsreferanse og/eller kontonummer. Hvis du sender inn en forespørsel om tilgang til din personlige informasjon, ville vi være takknemlige om du også kunne gi litt detaljer om hvilken informasjon du vil ha en kopi av (dette hjelper oss med å lettere finne dataene dine). 

Vi vil ta alle rimelige skritt for å bekrefte identiteten din før vi gir deg informasjon om eventuelle personlige opplysninger vi kan ha om deg. 

 

 

Internasjonale overføringer av din personlige informasjon  

Alle våre kundedata lagres på servere innenfor EU. For å utføre kontrakten vår med deg kan vi under visse omstendigheter måtte dele noen av dine personlige opplysninger med våre partnerfergeselskaper, konsernselskaper eller andre tjenesteleverandører utenfor Storbritannia (“Storbritannia”) og/eller Det europeiske økonomiske samarbeidsområdet ("EØS"). 

I noen tilfeller kan dette føre til at din personlige informasjon blir overført til et land som ikke er anerkjent som å ha et tilstrekkelig nivå av beskyttelse for personopplysninger. Der dette er tilfelle, vil disse internasjonale overføringene av din personlige informasjon bli gjort i henhold til passende sikkerhetstiltak, for eksempel den internasjonale dataoverføringsavtalen vedtatt av den britiske regjeringen eller standard kontraktsbestemmelser vedtatt av EU-kommisjonen.  

Vi outsourcer noen av våre kundeservicefunksjoner til en kontaktsenterleverandør som har personell i Sør-Afrika, og som har ekstern tilgang til personopplysninger (som er lagret i Storbritannia/EØS). I dette tilfellet er vi avhengige av standard kontraktklausuler godkjent av EU og Storbritannia, og har utført passende risikovurderinger, og implementert passende kontraktuelle tiltak. På den måten sikrer vi at data som må has tilgang til utenfor Storbritannia og EØS holdes sikker og til et minimum.   

Hvis du ønsker å spørre ytterligere om sikkerhetstiltakene vi bruker, vennligst kontakt oss ved å bruke informasjonen som er angitt på slutten av denne personvernerklæringen. 

 

Oppbevaring og anonymisering av personopplysninger 

Vi oppbevarer personopplysningene dine så lenge det er nødvendig, for å møte våre legitime forretningsbehov og for å overholde våre juridiske og/eller regulatoriske krav. Etter dette, vil vi enten slette din personlige informasjon eller anonymisere den slik at den ikke lenger er personlig identifiserbar.  

For å bestemme passende oppbevaringsperiode for personopplysninger vurderer vi mengden, arten og sensitiviteten til personopplysningene, den potensielle risikoen for skade fra uautorisert bruk eller utlevering av personopplysningene dine, formålene vi behandler personopplysningene dine for og om vi kan oppnå disse formålene på andre måter, og gjeldende juridiske, regulatoriske, skattemessige, regnskapsmessige eller andre krav. 

 

Informasjonssikkerhet 

Direct Ferries erkjenner at kundene deres i økende grad er bekymret for hvordan selskaper beskytter personlig informasjon mot misbruk og for personvern generelt. Vi iverksetter passende tekniske og organisatoriske tiltak, inkludert kryptering, for å beskytte personopplysningene dine mot utilsiktet eller ulovlig ødeleggelse, tap, endring eller skade. All personlig informasjon vi samler inn vil bli lagret på våre sikre servere. Vi gjennomgår og forbedrer kontinuerlig våre tekniske, fysiske og ledelsesmessige prosedyrer og regler for å beskytte dine personopplysninger mot uautorisert tilgang, utilsiktet tap og/eller ødeleggelse. Vi bruker industristandard SSL-teknologi (Secure Sockets Layer), for eksempel for å kryptere sensitiv informasjon som kredittkortet ditt og annen finansiell informasjon. 

Endringer i denne erklæringen 

Vi kan av og til måtte gjøre endringer på denne siden og på vår personvernerklæring for å gjenspeile endringer i hvordan vi behandler dataene dine, eller som svar på endringer i gjeldende databeskyttelses- og personvernlovgivning. Når vi endrer denne personvernerklæringen på en vesentlig måte, vil vi oppdatere "sist endret" dato på slutten av denne personvernerklæringen. Endringer i denne personvernerklæringen trer i kraft når de legges ut på denne siden. 

Hvis det er noen vesentlige endringer, gjør vi disse tydelige enten gjennom nettsiden eller andre kontaktmåter som e-post. 

Lenker til tredjeparts nettsteder 

Vår nettside kan fra tid til annen inneholde lenker til og fra tredjeparts nettsteder, inkludert til andre operatører og tilknyttede selskaper. Hvis du følger en lenke til noen av disse nettstedene, vær oppmerksom på at disse nettstedene har sine egne retningslinjer for personvern, og at vi ikke tar på oss noe ansvar for deres retningslinjer. Vennligst sjekk deres individuelle retningslinjer før du sender inn informasjon til disse nettstedene. 

Personvernstøtte 

Hvis du har spørsmål angående denne personvernerklæringen, Direct Ferries sin databeskyttelsespraksis eller du ønsker å utøve en av rettighetene, vennligst skriv til: Web department, Direct Ferries Ltd, 2-3 Three Rivers Business Centre, Felixstowe Road, Ipswich, Suffolk IP10 0BF, Storbritannia eller send oss ​​en e-post på dpo@directferries.com. 

Hvis du har base i EU, og du ønsker å utøve rettighetene dine i henhold til EU GDPR eller har spørsmål i forhold til dine rettigheter eller generelle personvernsaker, vennligst send en e-post til vår representant på eurep@directferries.com eller per post til: DPO Centre Europe Ltd, Alexandra House, 3 Ballsbridge Park, Dublin, D04C 7H2. 

 

Sist endret:29.01.2025

 

VEDLEGG 1 –  

HVORDAN VI SAMLER INN PERSONOPPLYSNINGER OG BRUKER DEM 

 

Kategorier med personopplysninger 

Hvordan vi bruker dem 

Rettslig grunnlag for behandling 

 

 

Kontaktinformasjon, kontoinformasjon 

 

 

For å hjelpe deg med å opprette kontoen din på nettstedet vårt. 


Dette er nødvendig for å oppfylle kontrakten vår med deg. Dette er nødvendig for våre legitime interesser, slik at vi kan administrere forholdet vårt til brukerne våre og holde dem oppdatert 

Administrasjon av kontoen din, administrasjon av forholdet vårt til deg (inkludert å sende deg informasjon om bestillinger som oppdateringer og/eller påminnelser om reiseruten din og be om tilbakemelding), be deg om å ta en spørreundersøkelse og informere deg om endringer i retningslinjene våre, andre vilkår og annen administrativ informasjon). 


Dette er nødvendig for å oppfylle kontrakten vår med deg. Dette er nødvendig for våre legitime interesser for å administrere forholdet vårt til brukerne våre og holde dem oppdatert 

Kontaktinformasjon, kontoinformasjon, ID-informasjon, betalingsinformasjon, bestillingsinformasjon 

 

For å oppfylle og administrere bestillingene dine og levere andre relaterte tjenester. 

Dette er nødvendig for å oppfylle kontrakten vår med deg. 

 

 


Korrespondanse- og kommunikasjonsinformasjon, kontaktinformasjon 

For å svare på spørsmål og klager, og gi deg informasjon og materiale du ber om fra oss. 

 

Det er nødvendig for våre legitime interesser, slik at vi kan svare på spørsmålene dine og gi all informasjon og materiale som er forespurt for å opprettholde gode kunderelasjoner. 

 

 

Medisinsk informasjon 

Informasjon gitt av deg for å informere oss om eventuelle medisinske problemer eller mobilitetshjelp i forbindelse med en reise 

 

Tillatelse 

Betalingsinformasjon, kontoinformasjon, kontaktinformasjon 

 

 

For å behandle eventuelle kjøp du gjør på nettstedet eller i appen. 

Dette er nødvendig for å oppfylle kontrakten vår med deg. 


For å opprettholde kontoer, transaksjoner og informasjon som kreves i henhold til gjeldende lov. Dette er nødvendig for å overholde en juridisk forpliktelse. 

Dette er nødvendig for å overholde en juridisk forpliktelse. 

 

Kontoinformasjon, kontaktinformasjon og informasjon om servicehistorikk 

 

Markedsføring og annonsering (inkludert det å sende deg nyhetsbrev og måle effektiviteten til markedsføringen vår). 

 

Samtykke (hvis det kreves i henhold til gjeldende lov). 

 

Der samtykke ikke kreves i henhold til gjeldende lov (for eksempel når du er en eksisterende kunde, ikke har valgt bort å motta vår markedskommunikasjon og vi markedsfører produkter eller tjenester som ligner på det du har kjøpt), er slik behandling nødvendig for å fremme  våre legitime interesser og for å utvikle og utvide virksomheten vår. 

 

Kontoinformasjon, Teknisk informasjon 

 

For å rette opp feil og problemer med nettsiden eller appen 

 

For våre legitime interesser er det nødvendig å overvåke nettsiden, appen og tjenestene våre, for å forbedre ytelsen og for å sikre at de fungerer som de skal og er sikre. 

 


For å beskytte sikkerheten til systemer og data. 

Det er nødvendig for våre legitime interesser å beskytte nettverk, systemer og data, og for å forhindre og oppdage kriminell aktivitet (som svindel) som kan være skadelig for deg og/eller oss. 

 

Kontoinformasjon, Teknisk informasjon, Bruksinformasjon 

 

 

For å analysere bruken din av nettstedet og/eller appen, inkludert med det formål å forbedre nettstedet og/eller appen vår, og for å sikre at innhold presenteres på den mest effektive måten for deg. 

.  

Det er nødvendig for våre legitime interesser å definere de forskjellige typer brukere på nettstedet, appen og på tjenestene våre, for å holde nettsiden og appen oppdatert og relevant, for å utvikle virksomheten vår og informere om vår markedsføringsstrategi 

 


For å gi deg annonsering tilpasset interessene dine og måle effektiviteten til slik annonsering. 

Slik behandling er nødvendig i våre legitime interesser for å fremme, utvikle og utvide virksomheten vår og for å informere vår markedsføringsstrategi. 

 

Kontaktinformasjon  

For å håndheve juridiske rettigheter eller forsvare eller gjennomføre rettslige søksmål. 

 

Det er i våre eller en tredjeparts leverandørs legitime interesser å beskytte virksomheten vår, interesser og rettigheter eller andres rettigheter 

 


 

La oss holde kontakten

Få eksklusive tilbud til e-posten din
Nytt design, men fortsatt Direct Ferries!