"Dårlig tur"
Vårt første inntrykk av kabinen vår, med 2/3 køyeplasser, var godt, da den var merkbart større og hadde mer plass, enn samme klasse med andre selskapet, jeg er bekjent med (TT-Line, tysk og DFDS, dansk). Badet var godt designet, og dusjen sprøytet ikke ut over hele gulvet. Badet var rent, men gulvet i kabinen var ikke blitt gjort rent. Vi fant stykker av papir, tråd, skitt osv.
Ellers var turen et mareritt. Generelt var besetningen uhjelpsomme, uhøflige og likefrem ubehøvlet. Spesifikt, ble en anmodning om nøkkelen vår til kabinen, motvillig besvart av et hardt uttrykk og pekende finger, hvoretter den ansatte vendte ryggen til oss. Resepsjonen var mest et sosialt senter for medlemmer av besetningen; passasjerer som krevde assistanse eller informasjon, måtte vente til en av damene ved skranken kunne trekke seg vekk fra å sladre/flørte. Mat ble servert i 1½ timer til frokost og lunsj. Det var ingen andre måltider til rådighet. Det var litt valg.
2½ timer før vi ankom til Genova, ble vi beordret til å forlate kabinene våre og samles i den offentlige salongen. Denne var ikke stor nok til det enorme antallet mennesker. Dette var ikke en nødssituasjon; det er tilsynelatende vanlig, slik at rengjøringspersonalet kan rengjøre kabinene til den neste turen. Den offentlige salongen var ikke et holdbart og behageligt for så mange mennesker, særlig dem som er gamle og/eller, som meg selv, lider av en invaliderende, dødelig sykdom.
Ikke desto mindre, braste en mannelig rengjøringsassistent inn i kabinen vår og begynte å skrike og krangle oss, da jeg nektet å forlate den. Jeg hadde betalt for den, og så ingen grunn til ikke å bruke den, når jeg hadde bruk for den. Uten å be om tillatelse, brukte han telefonen vår til å ringe til resepsjonen, og utleverte så telefonen til meg. Jeg lyttet til en kvinne som beordret meg usivilisert til å forlate kabinen innen fem minutter. Jeg forklarte hvorfor jeg ikke kunne og fikk intet svar, bortsett fra ”fem”. I enden ble vi i kabinen, sjikanert gjentakende ganger inntil omkring 15 minutter før vi ble kalt til at gå til bilene våre. I denne tiden satt vi på en benk for rullestolsbrukere i resepsjonen. En rekke tyske passasjerer ble ført til bussen deres. Kommentarene deres om at besetningen var ”liksom nazitiske konsentrasjonelirer vakter” var interessant!
Damene kunne ikke riktig snakke engelsk eller tysk, og da de fleste passasjerene var engelske og/eller tyske, var kommunikasjon ikke lett. Dette ble ikke jhulpet av den dårlige kvaliteten av høytalerne på fergen; det var umulig å høre meldinger.
Hvis Grandi Navi Veloci er interessert i å levere en attraktiv service, skal de omstrukturere rengjøringstidsplanene deres og gi god og omdekkende kundeservice trening til personalet deres, inkludert i internasjonalt språk.
-
Samlet bedømmelse:
-
Generell:
-
Kvalitet på catering:
-
Skip renslighet:
-
Personale:
-
Punktlighet:
-
Anbefalt?
Nei
Anmeldt av som reiste med Grandi Navi Veloci på La Suprema
Les mer
Les mindre