La Suprema
Drevet av Grandi Navi Veloci
La Suprema
Drevet av Grandi Navi Veloci
Drevet av Grandi Navi Veloci på Genoa Palermo & Tunis Genoa ruter
La Suprema fergen har en passasjerkapasitet på 2920 med 608 lugarer, hvorav 4 er for funksjonshemmede passasjerer. Om bord vil du finne en rekke fasiliteter som en a la carte restaurant, self-service restaurant, snackbar, lekeplass, spillrom, shopping og sesongmessige svømmebasseng.
Merk: Selv om vi har gjort oss stor umake for å gjøre vår La Suprema guide så nøyaktig som mulig kan fasiliteter, tjenester og underholdning om bord variere avhengig av dato og årstid. Nevnte fasiliteter kan endres uten varsel og fergeselskapet forbeholder seg retten til å drive andre skip enn dem som nevnes under reservasjonen uten forutgående varsel.
out of 5
0% av kundene våre anbefaler dette skipet
"Fantastisk"
En fantastisk tur…Tver i salongen ikke for høyde…båten ankom et par minutter for tidlig…
"Palermo til Genova"
Ren og behagelig, men en smule kjedelig. Internett koster £10 for to timer. A la carte restauranten var pengene verdt, da kantinen serverte typisk kantine mat. Kaffen kunne ha vært bedre. Sist på er først av! Siste gang hadde vi en utvendig lugar, men tok ikke en denne gang: Brukte et par timer i løpet av dagen på å lese i lugaren, men dette ville ha vært bedre med noe naturlig lys. Kanskje er det de £20 ekstra verdt å booke en lugar med vindu likevel. Det var 50% billigere enn å forutbestille den. Vi reiste utenfor sesongen, så mange tomme lugarer. Jeg tror ikke at jeg ville risikere å reise uten lugar og skulle sove i stol i høysesongen.
"Ferge anmeldelse"
Hadde en god tur på denne fergen. Jeg var bekymret til å starte med, men det var lett å finne havnen og innsjekking var lett. Skipet og turen var behagelig og maten veldig godt. Den eneste dårlige ting var, å komme til autostrada i Palermo, men det var ikke fergeselskapets skyld. Jeg ville helt sikkert bruke rute og fergeselskap igjen.
"Palermo - Genova"
Vi tok skipet retur til Milano fra Sicilia, og vi nøt det. Navigasjonen gikk godt. Vi brukte ikke restauranten, men selvfølgelig var bar på skipet dyr.
"Behagelig"
Fremragende behagelig ferge. Spisestuestolene lukter og kunne vel bruke en rengjøring.
"Behagelig skip"
Vi hadde en lugar med kuøye for disse overfartene. Svært still lugar. Advarelse, frokost serveres bare inntil kl. 09:30. Eneste ulempe: det øverste dekket er oversvømt med hunder (selv om denne delev av båten normalt er forbudt for dem).
"Enkelt skib"
Fergen var fin. Enkelt skip, lugar med god seng. Frokosten var en smule på den dyre siden.
"Kunne ha vært bedre"
Florencia er en liten ferge og 9 år gammel. Utenfra er den ikke svært troverdig, men innenfor er den ok. Det blev bare servert to varme måltider under den 20 timene lange overfarten, smakte godt, var små porsjoner, og det var dyrt. Ellers kunne man bare kjøpe boller. Bord blev avryddet raskt. Toalettene var ikke rene og det manglet såpe. Hvis du ikke har en lugar, er det nesten ingen sove muligheter. Det er ingen behagelige seter, bare benker og ubehagelige stoler. Med hensyn til underholdning, var det bare noen tv-er der kjørte non-stop. Belysningen ble ikke dempet om natten. Vi var halvanden time forsinket og dette virket som svært lang tid, da det ikke var noe å lage. Det positive var prisen uten lugar.
"Intet alternativ"
GNV har enerett på denne ruten, slik at det eneste alternativet man har, hvis man ikke vil seile med dem, er å kjøre rett gjennom Italia og videre til Sicilia, en kjedelig opplevelse! GNV trenger ikke, å gjøre noe for å tiltrekke kunder, de leverer bare en standard reise med standard catering. Jeg ble kastet ut av min lugar TO timer før ankomst, slik at personalet kunne gjøre den klar til sin neste reise. Som om jeg ikke hadde betalt nok, og som om GNV ikke kunne gjøre dette, etter vi var kommet i land. Jeg måtte måpe rundt på skipet mellom en masse folk (og denne gang, var det ikke en eneste ledig sitteplass, slik at jeg måtte sitte på noen trapper). En gang måtte jeg vente i to timer på å kunne kjøre av fergen. Gud vite hva som skjedde, men denne gang var det i det minste bare 45 minutter. Et godt råd: jo senere du kjøre om bord, jo mer sannsynlig er det at du blir parkert i sone B, C eller D (i motsetning til sone A, som meg – feil), og kan komme raskere av fergen. Alt i alt, en deprimerende introduksjon til Italia, fra et selskap som utnytter posisjonen sin og setter sine egne interesser høyere enn sine kunders. Min første fergetur på min lange reise var med DFDS på Newcastle – Ijumuiden ruten, og selv om de er det eneste selskapet på den ruten, innebar den turen ikke ydmykelse og man blir ikke kastet ut av sin lugar.
"Palermo til Genova"
Vi hadde en avslappende tur fra Palermo til Genova. Skipet og besetningen er ikke for luksus, men OK. Private biler er utsatt for vær og salt på det øverste utendørs dekk. Hytter synes å være rene og stille. Maten er ikke billig, men nokså kjedelig.
"God verdi for pengene"
Funksjonell. Verdi for pengene.
"Dårlig tur"
Vårt første inntrykk av kabinen vår, med 2/3 køyeplasser, var godt, da den var merkbart større og hadde mer plass, enn samme klasse med andre selskapet, jeg er bekjent med (TT-Line, tysk og DFDS, dansk). Badet var godt designet, og dusjen sprøytet ikke ut over hele gulvet. Badet var rent, men gulvet i kabinen var ikke blitt gjort rent. Vi fant stykker av papir, tråd, skitt osv. Ellers var turen et mareritt. Generelt var besetningen uhjelpsomme, uhøflige og likefrem ubehøvlet. Spesifikt, ble en anmodning om nøkkelen vår til kabinen, motvillig besvart av et hardt uttrykk og pekende finger, hvoretter den ansatte vendte ryggen til oss. Resepsjonen var mest et sosialt senter for medlemmer av besetningen; passasjerer som krevde assistanse eller informasjon, måtte vente til en av damene ved skranken kunne trekke seg vekk fra å sladre/flørte. Mat ble servert i 1½ timer til frokost og lunsj. Det var ingen andre måltider til rådighet. Det var litt valg. 2½ timer før vi ankom til Genova, ble vi beordret til å forlate kabinene våre og samles i den offentlige salongen. Denne var ikke stor nok til det enorme antallet mennesker. Dette var ikke en nødssituasjon; det er tilsynelatende vanlig, slik at rengjøringspersonalet kan rengjøre kabinene til den neste turen. Den offentlige salongen var ikke et holdbart og behageligt for så mange mennesker, særlig dem som er gamle og/eller, som meg selv, lider av en invaliderende, dødelig sykdom. Ikke desto mindre, braste en mannelig rengjøringsassistent inn i kabinen vår og begynte å skrike og krangle oss, da jeg nektet å forlate den. Jeg hadde betalt for den, og så ingen grunn til ikke å bruke den, når jeg hadde bruk for den. Uten å be om tillatelse, brukte han telefonen vår til å ringe til resepsjonen, og utleverte så telefonen til meg. Jeg lyttet til en kvinne som beordret meg usivilisert til å forlate kabinen innen fem minutter. Jeg forklarte hvorfor jeg ikke kunne og fikk intet svar, bortsett fra ”fem”. I enden ble vi i kabinen, sjikanert gjentakende ganger inntil omkring 15 minutter før vi ble kalt til at gå til bilene våre. I denne tiden satt vi på en benk for rullestolsbrukere i resepsjonen. En rekke tyske passasjerer ble ført til bussen deres. Kommentarene deres om at besetningen var ”liksom nazitiske konsentrasjonelirer vakter” var interessant! Damene kunne ikke riktig snakke engelsk eller tysk, og da de fleste passasjerene var engelske og/eller tyske, var kommunikasjon ikke lett. Dette ble ikke jhulpet av den dårlige kvaliteten av høytalerne på fergen; det var umulig å høre meldinger. Hvis Grandi Navi Veloci er interessert i å levere en attraktiv service, skal de omstrukturere rengjøringstidsplanene deres og gi god og omdekkende kundeservice trening til personalet deres, inkludert i internasjonalt språk.
"Ikke den beste turen"
Vi var mange time forsinket, og ankom tett på midnatt, i stedet for kl. 21, noe som innebar ar hotell var et problem for mange. Den væreste delen var at vi ble krevd €29 for vår lile hund, og så €5 for en lås, bare for å finne ut av at de ville ha oss til å sete hunden vår i bur utenfor, på toppen av en rist. Dette var helt uakseptabelt, og vi ville ikke ha tatt denne tur, hvis vi hadde visst dette. Da vi var forsinket, var maten kompensert, og det var godt. Lugar var generelt rent og godt, som på andre skip vi har tatt.